Gülümse-Rûken be / Sezen Aksu

hadi gülümse bulutlar gitsin/rûken be, bıla ewr bıçın
işçiler iyi çalışsın, gülümse/karker bı dıl bıxebıtın, rûken be
yoksa ben nasıl yenilenirim/ka ez çawa nû dıbım
belki şehre bir film gelir/ dıbe ku filmek tê bajêr
bir güzel orman olur yazılarda/ darıstanek ava dıbe lı çolan
iklim değişir, akdeniz olur, gülümse/ hewa dıguhure, dıbe behra spi, ruken be
sazlarım vardı, ırmaklarım vardı çok/ qamışên mın hebûn, çemên mın hebûn zehf
çakıltaşlarım vardı benim/ çaqılên mın hebûn
ama sen başkasın anlıyor musun?/ lê tu tışteki dın i, nızam fêm dıki?
tut ki karnım acıktı, anneme küstüm/ weki bırçi me, jı dayık suketi me
tüm şehir bana küskün/ bajar hemû jı mın suketi
bir kedim bile yok anlıyor musun/psikek mın ji tune, nızam fêm dıki?
iklim değişir, akdeniz olur, gülümse/hewa dıguhure, dıbe behra spi, rûken be
Şiir:Kemal Burkay

0 Yorumlar:

Yorum Gönder